A Publikációk menüpont alatt (is) találhatóak a Fügefa Szakmódszertani Füzetek (I-IV) szkennelt, pdf formátumban megtekinthető és letölthető példányai!
A filmek osztályteremben történő felhasználásáról tartottak pedagógiai továbbképzést főiskolánkon 2019. február 5-én, melyen a Pécsi Egyházmegye oktatási intézményeiből érkezett tanárok vettek részt. A képzés során a résztvevők megismerkedhettek a filmek osztálytermi felhasználásának elméleti hátterével és azokkal a gyakorlati módszerekkel, amelyek segítséget eredményesen használhatnak filmeket az osztályteremben. A tovább képzést Dr. Kovács Gusztáv, az MTA-PPHF Valláspedagógiai Szakmódszertani Kutatócsoport vezetője tartotta.
A kutatás az MTA tantárgy-pedagógiai Kutatási Program (2016–2020) támogatásával valósult meg.
PPHF Valláspedagógiai Szakmódszertani Kutatócsoport szeretettel hívja az érdeklődőket “Az elbeszélés ereje” című hittan szakmódszertani konferenciára.
Időpont: 2019. május 15. 10.00-12.00
Program:
10.00 Jancsák Csaba: A szülők, a pedagógusok és a fiatalok szerepe és felelőssége a nemzeti emlékezet, a kollektív emlékezet megőrzésében
10.30 Asztalos Katalin: A bizonytalanság feszítése
10.50 Lukács Ottilia: Aqedah – Izsák megkötözése: meddig mehet el Isten?
11.10 Csonta István: Narratívák és szempontok: az 1956-os belgiumi fiatal magyar menekültek
11.30 Kovács Gusztáv: Intuíció és erkölcsi nevelés
A konferencia az MTA tantárgy-pedagógiai Kutatási Program (2016–2020) keretében valósul meg.
Jó hangulatú képzésen ismerkedhettek meg a Pécsi Egyházmegye pedagógusai és főiskolai hallgatói a Game-X-Reaktiváció prevenciós oktató társasjátékkal.
Elsőként a pécsi egyházmegye hittanárai ismerkedhettek meg a lengyel fejlesztésű, a viselkedésfüggőségekkel szembeni érzékenyítésre tervezett társasjátékkal. A társasjáték fejlesztői, Piotr Morciniec professzor és Magdalena Pieszko, személyesen látogattak el a Pécsi Püspöki Hittudományi Főiskolára, hogy a pedagógusokkal megismertessék a játékot.
A projekt első napján a Viselkedésfüggőségek pszichológiai vetületéről és a kamaszok körében való előfordulásáról hallhattak előadást a résztvevők, majd Piotr Morciniec professzor mesélt a társasjáték fejlesztésének folyamatáról és személyes tapasztalatairól. Hangsúlyozta, hogy a függőségek megküzdésében nagy ereje van a kortárs kapcsolatoknak, így fontos, hogy őket is felvilágosítsuk a függőségek mibenlétéről, hogy felismerjék akár a saját, akár kortársaik életében a függőség jeleit, és időben tudjanak segítséget kérni.
A társasjátékot tantermi körülmények közötti használatra tervezték. A játék során a diákok végigkövethetik a függőség állomásait, mégpedig játékos és érdekfeszítő módon.
A délután során a pedagógusok saját maguk próbálhatták ki a társasjátékot, közben a két tréner magyarázattal segítették a játék folyamatának és elméletének mélyebb megértését. A két nap során kiderült, hogy a játék nagyszerűen mutatja meg azokat a lélektani és társadalmi helyzeteket, amelyek a függőségek kialakulásához vezetnek. Amint a valóságban, úgy a társasjátékban is erőteljesen jelennek meg a befolyásolhatatlan tényezők.
A társasjáték magyar nyelvű változata a Pécsi Püspöki Hittudományi Főiskolán működő MTA-PPHF Valláspedagógiai Szakmódszertani Kutatócsoport munkája révén született meg. A következő képzésre 2019. február 18-19-én kerül sor a Pécsi Püspöki Hittudományi Főiskolán.
A programon készült fotók itt tekinthetők meg:
https://www.flickr.com/photos/147452174@N03/albums/72157704169644535/with/31178999217/
A konferencia az MTA tantárgy-pedagógiai Kutatási Program (2016–2020) keretében valósul meg.
Postacím: 7625 Pécs, Hunyadi János u. 11. E-mail: info@pphf.hu
MTA-PPHF Valláspedagógiai Szakmódszertani Kutatócsoport